דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תזונה, בריאות ואריכות ימים 

מאת    [ 07/11/2012 ]

מילים במאמר: 387   [ נצפה 2008 פעמים ]

תזונה, בריאות ואריכות ימים

הטבע האנושי שואף להאריך ימיו ולמנוע/לדחות את ההזדקנות. האמנם ניתן לעשות זאת? ההזדקנות הינה תהליך טבעי ביותר אשר לא אמורה להיות מלווה בסבל או במחלה. הזדקנות פירושה התמעטות הדרגתית בתפקודי הגוף אך אינה אמורה להגיע לשיתוק איברים ו/או נכות.

סימני הזדקנות טבעיים:

?דלדול השיער והלבנתו. ?האטה במהירות פעולות. ?ירידה בתפקודי כבד. ?חוסר יכולת לעכל שומנים ולווסת את חום הגוף. ?עלייה בחומצתיות נוזלי הגוף. ?שינויי טמפרטורה ורגישות יתר לחום וקור. ?התקמטות והתייבשות העור ?רגישות יתר לשמש ?מערכת השלד והמפרקים נעשית קשיחה יותר ופחות גמישה ?צמצום פעילות מינית, מיעוט בזרע וירידה בכושר ההפרייה.

הטבע לא התכוון שהזקנה תהיה מלווה בסבל ומכאובים רבים. לא כדאי להגיד לאדם שמתלונן על כאב כלשהו "זה הגיל" כי זה ממש לא נכון. אדם המקבל תנאים סביבתיים נורמלים כגון אויר נינוח ונקי, תנאי חיים טובים יכול להזדקן בכבוד ובטבעיות ללא מכאובים מיותרים. הדבר המרכזי שיתרום להזדקנות קלילה עם כמה שפחות מחלות ומכאובים זה אורח חייו והתזונה שלו. תזונה לקויה ע"פ רוב מרעילה את הגוף, גורמת לסתימות עורקים והתקשותם ע"י הצטברות של כולסטרול וסיד בדפנות כלי הדם, חומציות הגוף עולה, הסידן נהרס ותפקוד הגוף מתדרדר. לתזונה יש השפעה רבה על תהליך ההזדקנות. יש קשר ישיר בין כמות המזון ואריכות חייו של האדם. בתהליך ההזדקנות הטבעי המערכות של הגוף מזדקנות ע"פ סדר עדיפות של הגוף. איברים חיוניים מזדקנים ממש בסוף התהליך. החשוב ביותר הינו המח ומערכת העצבים, הלב ויתר האיברים- זהו סדר חשיבות האיברים בגוף. רקמת השומן בגוף היא הכי פחות חשובה.

אם כן, מה עלינו לעשות כדי להזדקן בטבעיות ללא מכאובים מיותרים?

?תזונה נכונה. ?פעילות גופנית. ?חיי חברה ותרבות. ?לחיות בשמחה. בגיל השלישי יש להבין שבגוף מתרחשים שינויים ומגבלות ולכן יש להתאים את התזונה שלנו ע"פ ההתרחשויות בגוף. ?צמצום מזון מבושל ואכילה של יותר מזונות חיים. ?רוב המזון צריך שיהיה מורכב מפירות וירקות. ?מבוגרים שיש להם קושי בלעיסת פירות וירקות- יכולים לצרוך אותם ע"י שתיית מיצים/ לרסק ו/או לטחון במערבל. ?הפסקת חלבונים מהחי כדי להוריד ולצמצם חומצות בדם על מנת למנוע מחלות פרקים ואבנים בכליות. ?להקטין את מספר הארוחות ולצמצם את כמות המזון. אפשר לאכול 2 ארוחות בלבד- לפנה"צ עד השעה 11:00 וארוחה נוספת עד השעה 17:00. לאחר מכן אם רעבים ניתן להסתפק בכמות מצומצמת של פירות. ?לצמצם אכילת לחם ולהעדיף תפוחי אדמה. לצמצם דגנים. ?לצמצם ואפילו להמנע מאכילת שומנים. לאכול שומן מן הטבע- אבוקדו. ?אכילת נבטים כגון נבטי אספסת מספקים ויטמינים ומינרלים והם קלים לעיכול. בריאות, הצלחה ושמחה!!

עדנה שלום, נטורופתית ומטפלת מוסמכת ברפואה משלימה R.na 10171  , CI.H חברת איגוד הנטורופתים ואיגוד רפואת הצמחים בישראל. בעלת קליניקה לרפואה משלימה בפ"ת ובראשל"צ .  אני מאבחנת, מטפלת ונותנת פתרונות טבעיים לבעיות בריאות שונות וכן מדריכה מכוונת ומאמנת לאורח חיים בריא יותר.   מטפלת בעזרת תזונה, צמחי מרפא,פרחי באך, הומיאופתיה מודרנית, ארומתרפיה, מודעות ותהליכי גוף נפש. מאבחנת אירידולוגית- אבחון בקשתית העין, לשון וציפורניים.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב